29 November 2010

Carrot Cake n Rumah Baru

Posted by Lilyana at Monday, November 29, 2010
Kalau dilihat kepada tajuk post saya ni pasti tertanya apa kaitan antara keduanya...rumah baru??..rumah baru saya ke?...huhu.. xder la..saya belum beli rumah lagi masih dlm perancangan jer...financial lum stable lagi nak tambah comitment utk rumah.mmm..biar settle satu2 xmau tamak....tunggu keta habis dulu br fikir psl umah...kita kena ada plan utk masa pjg & masa pendek..jgn gelojoh semua nak bolot last2 semua xmenjadi..hutang keliling pinggang....lagi pun masalah rumah xtimbul sbb saya tinggal di kuater yg disediakan oleh kementerian pendidikan utk warga pendidik seperti saya.. saya sudah cukup selesa tinggal disini....walaupun xterlalu besar tp saya selesa tinggal di rumah ni sbb ruang tamunya luasss..saya suka rumah yg ruang tamu besar..hias simple2 jer xyah semak2 dgn mcm2 hiasa...rasa lapang je...bilik kecik xper (kecik la bagus leh tidoq rapat2..huhu) janji ruang tamu luas dan selesa...kalau nak sewa pn paham2 aje la penang ni sewanya mahal nak2 lagi saya kerja betul2 di pusat bandar penang nih....sewa umah flat ajer dah mahal apa lagi kalau rumah atas tanah rasa cam rumah atas gunung emas lak mahalnye..kalau umah sendiri xper la keluaq duit bln2 kurang2nye esok lusa jd reta kita gak..betul x?..tu la kadang2 jeles gak tgk kawan2 dah ada umah...sabaq yer lilyana abd ghani..biar lambat asal poket ku selamat..LOL....so saya bersyukur sgt ke hadrat Ilahi dgn adanya rumah ni..janji saya selesa di sini..keselamatan pn terjaga..

ok berbalik pada cerita kek..jumaat lps saja try buat carrot cake...x tahan baca dlm blog2 pakat dok puji keenakan carrot cake ni..dh lama nak try tp xberkesempatan & bahan2 xlengkap...kebetulan ada cheese dlm peti ais belen saya buat cheesecake hari tu, apa lagi saya pn memulakan projek karet kek ni..huhu... walaupun jam dh kul 10 mlm.... saya kalau pasal kek mata kuyu pn leh jadi segaq ..huhu..
saya sediakan bahan2 nya..parut karet, cincang nenas...sukat kelapa kering... adunkan semua satu2...ting! maka terhasillah carrot kek ni...



Puas hati bila kek yg dicanang2 tu berjaya saya buat..so bertambah la lagi koleksi kek saya...saya bagi 5 bintang utk kek ni..memang sedap dan berkhasiat...mana taknye sebijik kek ni saya parut 2 biji setengah karet..mmm..baik utk mata tu..huhu.... ditambah pula dgn cincangan nenas membuatkan kek ni rasa masam2 manis..dan ditambah rasa lemak kelapa parut..diatasnya pula dilepa cream cheese menjadi kan rasanya sempurna..lemak manis berkrim disukai ramai..nyum nyum..
tergoda dgn rasanya ke?..huhu...apa lagi order ler....anda pasti xakan kecewa...hehe


Karet utk hiasan carrot cake ni pun saya buat sendiri dgn menggunakan fondant..jadi x?


Zoom sket..Nak nampak real saya corak2kan dgn pisau..


Susun atas kek.. tabur walnut cincang..nyum nyum...
dlm kek pun saya letak walnut yg dicincang kasar so rasanya mmg lengkap lah ditambah dgn kerangupan kekacang walnut tu..

Kek belum selesai di 'make up' lagi..baru pakai bedak walnut aje..


Dah sampai penghujung post ni masih lagi saya belum cerita apa kaitanya kek ni dgn rumah baru...huhu...
kaitannya ialah saya hadiahkan carrot cake ni buat kawan saya Maisurah yg buat kenduri masuk rumah yg baru dibelinya pada sabtu lepas...maklum la tokey kek buah tangannya pun kek jg la....cantik rumah Mai yer ;)
bila la giliran saya nak buat kenduri camtu..mmm... sama2 la berdoa



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...