15 November 2010

My 1st Blueberry Cheesecake

Posted by Lilyana at Monday, November 15, 2010
Dah lama teringin nak cuba buat cheesecake...dolu2 saya pernah cuba buat chocolate cheesecake, resepi saya google ajer.. xbape jadi sgt.. rasa sedap tapi rupa xbape comei sgt...kedut merata..huhu..
masa p umah kakak di shah alam ritu sempat la belek2 buku masakan n ternampak buku cara2 msk cheesecake... apa lagi sambar satu... byk gak ilmu berguna yg saya dpt..patut la selama ni msk cheesecake xjadi2 rupanya ada teknik2 tersendiri utk msk dptkan cheesecake yg gebu n sedapppp.... :P



Gebukan???...hehe..sonok sgt bila tgk2 cis kek menjadi....maklumla xpernah p kelas cuba resepi dari buku n internet jer.... ni la dia yg dipanggil spring foam... bahagian dasarnya boleh ditanggalkan jadi xyah le susah nak tonggek terbalikkan cake tu kang hancuss lak...


rupa cis kek ku setelah dibogelkan (opss...)





Letak blueberry di atasnya...air liur dah meleleh ni...




Kat dalam pun letak blueberry gak...ikut ala2 sekeret resepi tuh...


letak blueberry sikit jer just utk testing..kalau utk customer saya letak bykkk...plus whipping cream ditepinya...nyum..nyum...





Nampak sedapkan??
So percubaan pertama saya berjaya...saya bagi 5 bintang.... (sendiri2 bg bintang..huhu)






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...